Jaarprogramma activiteiten 2024

JAARPROGRAMMA 2024 —— KBO

Donderdag 11-01-2024

We heffen samen het glas op het nieuwe KBO jaar! We starten met de jaarvergadering in het kultuurhoes. Na een pauze met een Nieuwjaarsborrel komt Jan Lammerink ons vertellen over de Reutumse mannen die vroeger naar Indië zijn geweest. Hij heeft o.a. foto’s en geluidsopnames.

Vrijdag 09-02-2024

Die middag vieren wij met ons allen Carnaval. Net als vorig jaar zal dit weer een gezellige middag worden en kunnen wij genieten van verschillende verrassende optredens en dorpsroddels. Wij krijgen het volledige programma voorgeschoteld, dus gelijk aan de gala avonden. Deze middag is bij Bays begint om 13.00 uur    en mogen jullie niet missen. De zaal is open om 12.30 uur.

Donderdag 21-03-2024

Er zal in het kultuurhoes een informatieve middag worden gepresenteerd door Veilig verkeer Nederland. We worden bijgepraat over de veranderingen van de regels in het steeds drukker geworden verkeer. Zeker de moeite waard voor ons allen.

Donderdag 18-04-2024

We brengen een bezoek aan de buffelboerderij in Noord Deurningen. We krijgen een rondleiding door het bedrijf en kunnen proeven van de kazen die ze zelf van de buffelmelk maken. Er is ook een winkel waar ze allerlei zelfgemaakte producten verkopen.

Donderdag 16-05-2024

In het kultuurhoes vertellen cardioloog mevr. Olimulder en Erik Hulskotte, beide werkzaam in het ziekenhuis te Hardenberg, van alles over hun werkzaamheden op de afdeling cardiologie. Misschien hebben ze adviezen en tips voor ons waardoor we samen vitaler en met een  gezonder hart ouder kunnen worden.

Donderdag 20-06-2024

We maken weer een mooie dagtocht. Waar we naar toe gaan blijft nog even een verrassing. Hopelijk wordt het net zo een  succes dan in 2023. Laat jullie weer eens verrassen!!!

Donderdag 19-09-2024

Na een kleine zomerstop starten we de 2e helft van het jaar bij de Molenberg. Deze middag vertellen enthousiaste vrijwilligers van de wensambulance Oost Nederland over hun prachtige werk. Ze proberen voor ernstig zieke mensen een lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan. Ze brengen de ambulance mee waar we een kijkje in mogen nemen.

Donderdag 17-10-2024

We brengen een bezoek aan het bedrijf van de fam. Poppink. Het bedrijf dat 46 jaar geleden begon met 1 tractor is inmiddels uitgegroeid naar een alom bekend groot loonbedrijf. De bedrijfsbezoeken zijn mooie informatieve middagen voor zowel de dames als de heren.

Donderdag 21-11-2024

Deze middag in het kultuurhoes heeft het thema herfst. Wat we precies gaan doen blijft nog even een geheim maar leuk en lekker wordt het zeker. Voordat de middag begint brengen we jullie natuurlijk wel op de hoogte maar voor nu blijft het nog even gissen!!

Donderdag 12-12-2024

Aan het einde van het jaar bereiden we ons weer voor op Kerstmis. Samen met de Zonnebloem organiseren we weer een mooie, sfeervolle Kerstmiddag. Het is een gezellige gezamenlijke afsluiting van ons KBO activiteiten jaar.