Katholieke Bond voor Ouderen, KBO Reutum & Haarle

Wie zijn wij?

KBO Reutum & Haarle is een vereniging van, voor en door leden. We zijn bloeiende afdeling die momenteel ruim 100 leden en 30 donateurs kent. Steeds weer sluiten zich nieuwe leden aan en dat is de motor waarop wij onze afdeling levendig en gezellig kunnen houden.

We zijn aangesloten bij KBO Overijssel. Dit is een overkoepelende organisatie voor 34 Overijsselse KBO afdelingen, samen goed voor meer dan 10.000 leden.  Dankzij de inzet van 400 vrijwilligers helpen we de senioren in Overijssel alsook in Reutum & Haarle het leven een stuk leuker en gemakkelijker te maken.

Er worden binnen de KBO Reutum & Haarle op elke 3e donderdag van de maanden september tot en met juni gevarieerde activiteiten aangeboden. Deze KBO middagen zijn een ontmoetingsplek voor senioren waar naast de gezelligheid en ontspanning, culturele en educatieve activiteiten een belangrijk onderdeel zijn.

Met een opkomst van gemiddeld 60% van onze leden kunnen we wel spreken van een actieve deelname binnen onze KBO afdeling.

We stellen jaarlijks een nieuw gevarieerd programma samen maar dat betekent niet dat we als bestuur alles alleen doen of zelf bedenken. Daar waar mogelijk wordt samengewerkt met de overige afdelingen en maken we gebruik van de diensten van de KBO Overijssel. Natuurlijk luisteren we ook naar specifieke wensen van onze leden.

Daarnaast worden op elke 1e donderdag van de maanden september tot en met juni bij gunstige weersomstandigheden buitenactiviteiten georganiseerd zoals fietsen en jeu de boules. Ook is er die middagen gelegenheid om in het Kultuurhoes te kaarten, biljarten en andere gezelschapsspellen te spelen.

Alle activiteiten worden, tenzij anders vermeldt, gehouden in het Kultuurhoes in Reutum. De aanvang van de middagen is om 14:30 uur en eindigt tussen 17:00 en 18:00 uur. Aankondiging en informatie is te vinden in het informatieblad alsook hier op deze website bij de activiteiten.

Heeft u geen vervoer dan is ophalen en thuisbrengen een mogelijkheid. Ook voor een rolstoel kan eventueel gezorgd worden.

De jaarlijkse contributie bedraagt €35,- per persoon. Soms wordt er een geringe extra bijdrage gevraagd, bijvoorbeeld wanneer er entree verlangd wordt bij de te bezoeken locatie of bij het jaarlijkse uitstapje.

De KBO Reutum & Haarle wil:

-de deelname vergroten van de senioren in de samenleving van Reutum en Haarle

-het welzijn bevorderen en de saamhorigheid vergroten van de bij ons aangesloten leden

-identiteitsgebonden activiteiten mee helpen organiseren en vormgeven

We hopen u snel te mogen ontmoeten!!